Jag pratar

korrekt svenska.

Och så kan jag imitera lite olika svenska dialekter.

Jag tillhör den kristna kyrkan. Besöker den dock väldigt sällan. Inte för att jag inte tror på Gud eller att jag tycker att kyrkan är fel plats, utan för att jag inte har bibeln som ett rättesnöre och tyvärr är det för mycket predikningar om gammalt i kyrkan än idag. Jag tror på en Gud som älskar oss alla, oavsett. Även de mest bestiala människorna i världen (och även sverigedemokrater), däremot har han gett oss en egen vilja och förmågan (??) att välja våra vägar. Väljer vi då föraktets väg, så är det ett val gjorda av oss själva. Gud har ingenting med det att göra. Ni vet det här med eget ansvar...

Jodå, jag firar även svenska seder och tar också till mig den svenska kulturen..(?). Tar mig en snapps vid midsommar, besöker en liten brasa vid valborg, har julgran, fyller påskäggen med godis, jag tar av mig skorna när jag kommer hem till folk, ringer först och kollar om det är ok att komma över på en fika, står snällt i kön och väntar på min tur, städar efter mig i tvättstugan och bokar inte flera tider samtidigt, tar i hand och hälsar fint på nya bekantskaper osv.

Svensk matkultur vet jag inte vad jag ska säga om. Vad är svensk matkultur? Men jag tror nog att jag tagit till mig den också. Falukorv äter vi ju här hemma emellanåt.

Ibland tar jag på mig en keps. Det är skönt att gömma undan håret då jag har en bad hair day. Men det är ju ingen slöja så då går det ju. Och keps är ju en accepterad huvudbonad. Så svenskt (?), så där är det nog inga problem.

Jag tycker att pensionärer ska respekteras mer och de ska inte behöva leva på allmosor, då de faktiskt jobbat häcken av sig i sina dagar (i alla fall de flesta..). Så mer pengar till de gamla!

Självklart ska kriminaliteten stävjas. Den organiserade brottligheten har satt sina klor i det svenska samhället och har internationella förgreningar. Mer resurser ska polisen ha för att arbeta mot denna form av kriminalitet, men jag vet inte riktigt vart de ska skickas då många av dem är svenskar. Räcker fängelse, eller finns det något annat land som vill ta emot dem? Ja, om det nu var den brottsligheten som diskuterades...? Eller var det snattarna?

Jo, jag kan förolämpa människor på svenska, även om jag är tvåspråkig och skulle kunna använda mig av finskan vid förolämpningar.

Undrar om jag är tillräckligt svensk i SD:s ögon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0