Fiske

kanske är ett underskattat hobby.

Tålamod är en dygd.

I lördags var vi iväg och hade en kombinationspicknick, dvs vi firade min svåger och fiskade lite.

Jag är ju då egentligen ingen fiskare. Har egentligen aldrig förstått tjusningen med att stå och kasta krokar till fiskar som ibland i sitt korkade tillstånd fasnar på dem. Å andra sidan så har jag väl inte tagit mig tid att vilja förstå det heller.

Det var vackert väder. Varmt och behagligt. Hösten visade sig i sitt esse. Rofyllt och harmoniskt. Att njuta av naturen är inga problem för mig, vilket fick mig att vilja campa innan senhöstkylan kommer och vintern börjar göra sitt intåg.

Kanske blir det camping med fiske, grilla och avnjutning av en mörk höstkväll vid stor och värmande brasa i helgen som kommer. Vore underbart, bara vädergudarna är på gott humör.

Vi håller tummarna.

Och jag ska ta mig tid att fiska...



Metmask...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0