Blog awards, vad säger man??

Jaha-ja, då har årets Blog awards gått av stapeln. Nej, jag följde inte galan, då jag tycker att det bara är skräp och i ärlighetens namn så är det skit som vinner priser. Hur jag vet? Behöver bara klicka fram blogg.se, så står det om detta...

Jag såg att någon som kallar sig Ana Gina vann årets roligaste blogg. Nyfiken som jag är måste jag ju kika in och få mig ett litet skratt...tänkte jag - håhåjajaa... Skrattet förlöstes inte en enda gång. En totalt ointressant och tråkig blogg. Intetsägande, och denna blev då "roligaste" bloggen. På vilket sätt är hon rolig???

Nä, jag blir fan orolig. Om Ana Ginas blogg och det hon skriver räknas som humor, måste ju Kalle Anka-tidningen ha ett djup som fattas Strindberg, Kierkegaard och andra deras gelikar.

Den som blev årets blogginspiratör är "17 år och trebarnsmamma". Ja, ni förstår att nyfikenheten tog överhand här också och jag tänkte att denna människa måste ju vara något utöver det vanliga, då hon faktiskt utsetts som årets blogginspiratör. Ääääh, vad fan!? Same shit som alla andra mamma-/modebloggar. Inget nytt. Absolut ingenting. Tråkigt och intetsägande. (Har jag använt det uttrycket tidigare?)

Årets modebloggare blev en kille vid namn Andreas Wijk. En söt liten valp, som visar upp killmode och kan givetvis inspirera killar. Vad vet jag. Men alltså, nyskapande? Nä, den stilen han visar upp har ju funnits länge bland kíllar, däremot gillar jag hans frisyr. Mycket snygg!

Lindas sminkblogg visar hur man kan leka med färger (smink). Helt ok, men varför visa ett färdigt resultat i stället för att visa hur-du-går-tillväga-för-att-få-detta-resultat? Inte hjälper det mig att få se resultatet. Jag är ju en amatör och behöver vägledning och bilder på hur man får till det med färger, sotning , eyeliner osv. Men, visst, fine, hon kan sminka, men så är ju hon en make up -artist.

Jaja, bättre än så blir det inte. Och det är bara att konstatera att det faktiskt inte ställs så stora krav i bloggvärlden.

Och nu är Kissie, Missie, Kuttan, Muttan, Bögen, Piff och Puff, och allt vad de trashiga bloggarna heter, skitsura för att de inte vann och anklagar Vecko Revyn för röstfuske.

Haha! Jaja. Vad säger man?

By the way...vilka är det som röstar på dessa? Ställer inte läsare större krav på outputen från bloggarna?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0