Ack, denna underbara teknik som alltid tenderar att jävlas

Jag har ett gudomligt tålamod. Ja, enligt mig själv i alla fall, men ibland händer det något som får även mitt tålamod att sättas på prov, eller helt rämna. När? Svaret är så enkelt.

Det är när tekniken inte fungerar som den ska. När tekniken ,som det skryts så mycket om, vill annat än vad jag vill. När en enkel knapptryckning visar någonting jag absolut inte vill se, d v s error och en halvtaskig förklaring (som jag i slutändan inte fattar) på varför det blivit error.

tappar jag behärskningen och har lust att skicka det tekniska hjälpmedlet åt...någonstans där det är riktigt varmt och obehagligt, men då detta tekniska hjälpmedel inte har känslor (vad jag vet i alla fall) så är det väl en handling utan större verkningar.

Jaja.

Gud ger oss prövningar och datorn är väl i slutändan min största prövning.



Nä, denna kärleksrelation har inte jag och min dator. Är det mig det är fel på? Vad gör jag för fel? Vi måste nog kontakta relationsrådgivare? Eller...? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0