It´s ö bööömb

Här i kvarteren händer det grejer. Igår kväll hörde vi hur det small till, men reflekterade inte så mycket över det förrän jag kliver ut på balkongen och ser en avspärrning och poliser på gatan längre ner. Det visar sig att det är någon form av bomb som exploderat i närheten. Nåja, det var inte så att kvarteret demolerades, men tydligen fick förövaren ett (eller flera) finger mosat och polisen kände av tryckvågen då de stod ett tiotal meter ifrån honom.

Patrick konstaterade att han bor i de lugnaste kvarteren mitt i stan. Och jag börjar bli benägen att hålla med honom.

Där jag bor har en kvinna, tvåbarnsmor, blivit yxmördad. För ca en vecka sedan blev en kille knivhuggen ett flertal gånger vid statoil i närheten av mig. Och vad mer? Förhoppningsvis inget mer, vill jag ju tillägga.

Ack, du Eskilstuna, liten är du men mycket ska hända.


soulyourfunk.blogspot.com/2009/04/war-world-i...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0