Brott och straff...fortfarande inte färdig (!)

Jag kom att tänka på den bok som jag haft riktigt jobbigt med att läsa. Brott och straff. Det är inte så att den på något sätt är krånglig eller avancerad, men den är så förbaskat långtråkig. Jag har påbörjat läsningen sedan länge och blir uttråkad, vilket leder till att jag tar en annan bok. Det är som att sätta på en mycket repad grammofonskiva. Samma sak spelas upp, om och om och om och om igen... Så är det att läsa boken.

Jag är tydligen ingen djuplodande kulturvarelse, som tålmodigt kan läsa och förundras över en mans tankar, funderingar, reflektioner och analyser över sitt eget moraliska fördärv. Därav den utdragna läsningen av boken. Men jag är envis och kommer att plöja igenom en av litteratur-kultur-förståsigpåares favoriter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0