Helgen

Helgen kom och gick, så som den oftast gör.

Jag hjälpte mamma lite med att flytta. Vi flyttade över källarförrådet och så lite mer ömtåliga saker från lägenheten. Konstigt nog har jag inte ont. Jag hade förväntat mig träningsvärk, men icke. Skönt är väl det.

Mammas nya lägenhet är jättefin och jag förstår att hon längtar till nästa helg då hon får allt flyttat dit och kan börja göra i ordning där. Nog sjutton känner man suget efter att flytta. Det var ju faktiskt ett bra tag sen vi gjorde det. Snart 8 år sedan.

Så länge som jag bott här med tjejerna, har jag väl inte bott någon annanstans. Det har varit lite tattarstil över oss tidigare. Men just nu får det väl vara. Isabella blir 20 år och ska väl börja studera på högskola/universitet. Om det blir här eller i en annan stad, vet man ju inte. Sen finns det givetvis andra faktorer som spelar in och..äh, vi får se vad som händer och fötter.

För övrigt så flöt helgen på i lugnets tecken. Jag njöt av Patricks sällskap och hann träffa syrran, mamma och lyssna till dramahändelser som Isabella berättade om från den fest hon var på i helgen och, tja.. så är det. Lugnt och skönt och njutningsfullt.

Nu ska jag skicka in lite papper till CSN. Sent? Ja, då högskoleverket påstod att jag tackat nej till kurserna jag sökt och därför blev jag tvungen att söka dem igen. Det tråkiga är att en av kurserna är jag reserv på, vilket jag inte var på första sökningen. SUCK! Och, for the record, så hade jag inte tackat nej till kurserna.

Jaja, det är som det är...som vanligt. Livet går på räls.

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0