Ska göra - från igår

1. Finsk grammatik - nästan klar. Det är mycket morfofonologiska regler, fonetik, fonologi, grafem, semantik osv. You name it. Så när Patrick kom hit, vad tror ni att jag föredrog att göra? Ja, just. Hur mycket trevligare är det inte att kura ihop sig i hans famn?

2. Boken Den globala resan - påbörjat läsning. Det klarade jag av att göra då jag kuttra-sju med Patrick. Är ju kvinna och kan hålla många bollar i luften...

3. Städning av köksskåp. Genomgick en liten mental förberedelse igår, så att jag kan ta itu med det...idag?

4. Nä, jag gömde mig inte för Frasse. That´s my man.

5. Jo, jag tackar ofta livet för det jag fått. Kanske inte tillräckligt ofta, men ordet behövs ju inte nötas ut och det är bättre att göra det då man verkligen i hjärtat känner för att göra det så att det blir äkta, än att kasta ur sig fraser som tillslut förlorar sin djupaste mening och känns och upplevs som plattityder.

Nu e de ba på´t!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kukako? Önsketankar! Men jag har en dejt idag.

Du orkar kommentera vilket är jättetrevligt. Du skriver så mycket (periodvis) och så bra. Jag kan läsa bloggar på jobbet men inte kommentera, därför blir det sällan något skrivet.

2009-09-19 @ 10:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0