Andlighet och Gud.

Här har ni en bok jag rekommenderar. En mycket tänkvärd bok med annorlunda syn på vad Gud är, var han är och vad han vill.

Författaren N. D. Walsch har en inre konversation med Gud om kärleken, livet, döden, religion, hur maktrelationen mellan man och kvinna uppstod osv.

Även om jag tror på Gud så har jag aldrig trott på arvssynden, himmel eller helvete. Jag har inte heller velat tro att Gud är någon som straffar oss människor för de misstag vi gör. Jag har aldrig velat ta till mig det att sex ska vara något förbjudet och fult. Att sex bara är till för att skaffa sig barn, inte för att visa sin tillgivenhet och kärlek för den man älskar. Jag har inte heller trott att vi människor endast är ämnade att älska en människa, att man ska hålla ihop i vått och torrt, även om kärleken tagit slut. När vi slutat älska någon finns det alltid kärlek kvar till någon annan. Kärlek är väl trots allt den vackraste av gåvor vi fått med oss i livet. Varför skulle vi slösa bort livet på ett kärlekslöst förhållande, bara för att? Jag har alltid ansett att det är vi människor som ansvarar för livet och naturen. Inte Gud allena.

Framför allt - Gud är inte en gråskäggig gubbe som sitter på moln och ser ner på oss. Gud är lika mycket kvinna, om vi nu måste könsbestämma. Gud är han/hon/väsen/tillstånd/röst/du och jag/ här och nu och är genuint god.


En annan bok, eller snarare författare, jag rekommenderar är Sylvia Browne. Det är en kvinna med medial förmåga, som bl a hjälpt många människor där sjukvården inte kunnat. 

Boken Lär av dina tidigare liv beskriver hur vi människor bär med oss delar eller hela tidigare liv i våra cellminnen. Dessa cellminnen lagrar och minns det vi tidigare varit med om. I våra tidigare liv. Intressant och fascinerande läsning.

I boken Mellan två världar berättar hon bl a om sina egna erfarenheter som medium. Hon berättar om hur andliga vägvisare och änglar talar till oss, skillnad mellan spöke och ande, varför vi inte ska vara rädda för döden, reinkarnation osv.

Din drömguide tar upp fenomenet drömmar. Hur de påverkar oss, hur vi kan ta tillvara budskap från våra drömmar för att förbättra våra liv eller vår tillvaro osv.

Livet på andra sidan berättar om hur livet ser ut på den andra sidan. Hur vi lever där, hur det går till när vi ska vidare och återfödas, hur det ser ut där osv.

Alla dessa böcker är absolut läsvärda, oavsett vad man än väljer att tro på. Även för en tvivlare kan det vara trivsam läsning. För den som tror på liv efter liv är det här böcker där man får svar på sådant som man eventuellt undrar över när det handlar om liv och död.

         

Flummigt?

Härligt!

Nöjsam läsning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0