Min morgon, hmm, förmiddag.

Jag har:

1. Skrivit PM

2. Tvättat

3. Mailat studievägledaren, hon tycker väl att jag är mardrömmen själv vid det här laget och bara längtar tills jag säger tack och adjö Mdh.

4. Mailat om stilistiken.

5. Irriterat mig på Frasse som förföljer mig och lägger sig på mina anteckningar och råglor på mig.

6. Skrattat åt Frasse av ren frustration när han förföljt mig vart jag än gått och satt sig för att råglo på mig.

7. Slitit mitt hår i förtvivlan då Frasse gått fram och tillbaka framför datorn när jag måste skriva. Hmm, tror ni han suktar efter uppmärksamhet?

Nu ska jag:

1. Göra färdigt finska grammatiken och skicka iväg uppgifterna.

2. Läsa Den globala resan - marginalisering och miljöhot av Knud Vilde och samtidigt fundera på hur världen ska kunna bli mer rättvis. Kan den det?

3. Städa. Påbörja rensning i köksskåpen. A lot of shit finns det.

4. Gömma mig för Frasse the man. Näääee...!

5. Be en bön och tacka livet för de gåvor jag fått. Nu tänker jag inte pengar, pengar, pengar (det har jag inga)- även om det är mycket så är det tammefan inte allt, vilket alltför många tycks tro och skryter om det de köpt, inte köpt och ska eventuellt köpa. Riili säd!

Häv a riili nais däi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0