Lite mer positivt om Mdh

När jag nu sitter här ska jag väl skriva lite om min dag på Mdh. Jag brukar ju ha en tendens att vara så negativ när det gäller min utbildning och vad den inte ger mig. Idag hade vi en föreläsning. En kort en om delaktighet och demokrati. Ännu en gång var det en bra föreläsare och han hade lagt upp föreläsningen som så att vi hade först en kort introduktion för att sedan sätta oss i våra basgrupper och diskutera ett fåtal frågeställningar. När vi diskuterat skulle vi samlas, två grupper, i taget och diskutera tillsammans vad vi kommit fram till. Och fortfarande handlade ämnet om inkludering. En, inte så lätt, uppgift att ta sig an när man väl jobbar som lärare, men som är oerhört viktigt att ha med sig och utgå ifrån när man planerar för den undervisningen man kommer att ha.

Jaja, lite om föreläsning på lärarutbildningen i positiva ordalag.

Det är väl tur att man i slutet av sin utbildning träffar bra lärare, dvs lärare som vet vad det handlar om in real life och inte lutar sig enbart mot litteraturen.

Näpp, nu får ni ha en fortsatt bra kväll.

Kramia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0