Hualigen

Jaha, då har man ordnat så att VFUn är fixad. Jag ska till min partnerskola, där jag även vikarierat och givetvis varit tidigare som student. Jag trivs och gillar personalen. Kruxet är att jag känner själv att jag hamnar i en mellanposition, så jag å ena sidan ska vara lärarstudent men å andra sidan redan är lärare. Så när frågan om att vikariera uppstår, blir det  givetvis i egenskap av lärare som jag ställer upp. Eller ska jag ställa upp utan att begära lön för det?

Nej. Men ett litet dilemma blir det ju, då jag inte får vikariera enligt alla formens regler. Jag är ju student där. Nåja, nu har de inte frågat och jag har inte börjat min vfu där än. Hold your horses, kanske.

På eftermiddagen ska jag ha lite kvalitetstid på Mdh. Not. Men dit ska jag och få lite föreläsning om Skolan som moralisk arena. Hoppas att föreläsaren är bra och det hon säger givande. Om inte annat så blir det kul att få träffa kurskamraterna. I alla fall några av dem.

Kanske går vi alla på sparlåga?

Nog om det.

Jag ringde om mina vitvaror idag. Jag har länge tyckt att spisen är skit och fick det bekräftat idag varför. Den är bara 22 år gammal. Konstigt att jag nästan fått elda på under spisplattan för att det ska hända något. Och konstigt att min elräkning är några hundringar mer än de som faktiskt har både diskmaskin och tvättmaskin hemma. Inte för att jag vet om den påverkar så himla mycket, men självklart måste den dra mer el för att värmas på. Ska jag laga mat får jag sätta på plattan på morgonen. Den hinner värmas på till eftermiddagen. Utan överdrifter...

Kyl och frys är från 1997. Inte gammalt enligt hyresvärden. Tja, jag vet inte hur länge de håller. Har liksom aldrig behövt bekymra mig över sånt, men inte är de evighetsmaskiner. Önskedröm.

Nä, nu ska jag hoppa in i duschen och slösa på vatten.

Ha de så länge!

Kramia!


Kommentarer
Postat av: mamma

..som i Gambia, man måste tända eld under grytan flera timmar innan.....man får inte ha problem med lågt blodsockervärde, har man det, hinner man svimma varje dag innan maten är färdig..

2009-09-23 @ 22:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0