Full koll

Ibland är det tur att man kikar lite närmare på kursstart och scheman. Jag studsade upp i morse och skulle iväg till högskolan, men visste inte riktigt vilken sal jag skulle till. In på nätet och kolla upp det och såg att den kurs jag trodde jag skulle gå var inte den kursen jag ska gå. Så idag är jag ledig, eller inte. Som student är man ju aldrig ledig, men jag behöver inte gå till högskolan. Där ser man.

Nu är det bara för mig att fundera på vad jag ska ha för tema på min c-uppsats. Det är ju inte det enklaste ska jag villigt erkänna, men får väl smeka geniknölarna ordentligt och komma på något väldigt intressant att skriva om.

Härligt, härligt.

Det jobbiga med vetenskapliga uppsatser är att det är så mycket formalia man måste följa. Jag tycker om att skriva, men jag tycker att dessa uppsatser är så mycket upprepningar och stela. Jo, jag vet att det är så det ska vara, men det innebär inte att jag behöver tycka att det är så stimulerande och bra. I och för sig så kan det ju ha att göra med att jag inte är van vid att skriva vetenskapligt och ju fler gågner jag gör det desto lättare och smidigare går det. Ofcorps!

Så de e ba på´t!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0