Fredag

Det är fredag, som det i och för sig brukar vara en gång i veckan, men ojne vojne vad tiden går fort. Jajajaja! Jag tjatar om det, men det är ju sant.

Jag träffade tre av mina tidigare elever. De går sista året på gymnasiet och jösses vilka långa killar som kom gåendes mot mig. Det roliga var att även de konstaterade att tiden bara rusar iväg.

-Jo, och inte lär den sakta ner ju äldre ni blir, var min tröst.

-Är det så? undrade de.

-Jupp, det är bara min rynkproduktion som stannat till. Därav den unga uppsynen, fortsatte jag.

Jag fick lite skeptiska blickar. De tror väl inte att tiden går så fort...

Idag fick jag även ett samtal från en vän som jag faktiskt inte träffat på, hmm, 6 år. Vi träffades på Sweden rock festivalen och har hållit kontakt sedan dess. Jösses vad vi garvar läppen av oss när vi sammanstrålar i luren. Vi hörs bara av lite sporadiskt så där, men det är lika givande och upplyftande varje gång. En uunderbar mänscha det där.

Ja, och idag ringde de från Slottskolan och frågade om jag ville jobba nästa vecka. Vad jag svarade? Ofcorps! Det är smickrande att de kommer att tänka på mig när vikariebehov finns. Uunderbara mänschor de där. Jag har nämligen praktiserad där i fyra veckor, så det blir inget nytt under denna himmel, förutom eleverna givetvis. Jo, och det faktum att de har omorganiserat verksamheten. Den skolan kommer bara vara en låg- och mellanstadieskola i fortsättningen. De har bara två nior där nu. Nä, det ska bli kul och få träffa personalen och eleverna igen.

Imorgon ska jag jobba i Torshälla.

Fina grejer det där.


Jo, det är sant. Även om jag emellanåt kan spy galla över det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0