Finlandia

Jag har bott 11 månader av mitt liv i Finland och tillbringat de flesta somrar där. Inte hela somrar alla gånger, men mitt hjärta slår några extra slag för det land där jag är född och har mina släktingar boende.

När jag ser dessa bilder, i detta klipp, sköljer en enorm våg av längtan över mig. Så många underbara minnen jag har bevarat i mitt hjärta. Finland är mitt känsloland. Mitt modersmål är finska. Jag är finska. I mina ådror flyter finskt blod. Hur skulle jag inte kunna älska detta land?

Skogen är lite tätare, grönare, vackrare i Finland. Naturen utstrålar en styrka och skönhet att den tar andan ur en. Himlen är lite klarare och blåare och molnen mjukare. Min själ finner ro.

Om jag skulle vilja bo där året om? Jag vet inte. Men jag älskar mitt moderland.



Kramia!

Kommentarer
Postat av: mamma

vackert och mäktigt, hade passat bra som nationalsång vilket diskuterades för några år sedan

2009-09-10 @ 21:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0