70-talister byggt upp Sverige?

Jag tycker att det är lite underbart att det finns människor som på fullaste allvar höjer upp sina och sin generations prestationer till oanade höjder, utan belägg, givetvis.

Alex Erwik (33år, född 1976), en sk kändis, skriver i sin blogg att han oroar sig över den generation som ska ta över Sverige efter att "70-talisterna så omsorgsfullt byggt upp det". Hmm, har jag missat något? Nu ska jag tillägga att jag inte riktigt kommer ihåg vad han blev "känd" för, men en kändis sägs han vara. Ok, så långt får det väl vara ok, men när han seriöst påstår att det är hans generation som byggt upp Sverige, då blir jag lite nervös och orolig. Då kan jag t o m börja ifrågasätta vilken planet han kommer ifrån och om det brister någonstans i hans IQ-konstruktion. Den kanske inte hamnade så högt?

Stod han på barrikaderna och stred för jämställdhet, jobb och rättvisa åt alla och barnens rätt? Nope. Han är ju för fan född på 70-talet. På 80-talet var han så pass ung att han faktiskt fortfarande kostade samhället pengar och när så 90-talet kom, krisade Sverige. Vilket det gör nu med. Så, den intressanta frågan är:Hur har 70-talisterna byggt upp Sverige?

Underbart när en C-kändis visar sin egen betydelse i den svenska myllan. Han sätter sin enorma tilltro till sig själv och sin generation, när han i själva verket ska hylla föräldrarna och far- och morföräldrarna.

Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0