Sedan förra inlägget

Jaa-a, nog skulle man kunna tro att jag sovit sen förrförra inlägget. Tack och go´natt! Men, nej, det har jag inte gjort. Visserligen har jag varit trött som en finsk sengångare, men det funkar, när det ska funka.

Igår gjorde Isabella högskoleprovet. Spännande att få veta resultatet så småningom.

Jag hörde på radion att killar är smartare än tjejer, om man går efter högskoleprovsresultaten. Där får killarna bättre resultat än tjejer. Hur kommer det sig att det hittills varit fler tjejer som pluggat på universitet och högskola och inte killar?

Jag tror det finns flera faktorer som spelar in på den biten, men jag tänker inte snöa in mig på någon diskussion om det. Jag kan bara lite försiktigt säga, att inte handlar det om huruvida killarna är smartare än tjejerna i alla fall. Så jävla lätt hittas inte svaret. Sen att Aftonbladet är snabba på att basunera ut något så idiotiskt som kan uppfattas som en idiotförklaring av Sveriges halva befolkning är ju en annan femma.

Jaja, shit the same.

No, jaa, nyt on aika kirjoittaa jotain tehtäviä huomiseksi. Huomenna on taas jälleen suomenkurssi korkeakoululla.

Yes, and that´s all, folks, for this time. I´ll be back...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0