Särskrivningar

Vet ni hur vanligt det egentligen är med särskrivningar? Ruskigt vanligt. Vad beror det på? Engelskan? Men äldre har ju inte engelskan på samma sätt som dagens unga har. Hur kommer det sig att den äldre generationen också är ruskigt dålig på att skriva ihop ord som faktiskt hör ihop. Utan bindestreck!

Bindestreck använder man möjligtvis i första klass. Varför vet jag inte, då jag anser att barn lär sig se och höra när två ord blir ett och när de ska vara isär.

Vilken uppmaning tror ni att Landstinget har i sina lokaler? Är det:

Rök fritt
            eller

Rökfritt?

Och så har vi lite tvättråd...

Jodå. Jag fattar. Jag ska sträcka plagget när det är vått och jag måste ha stånd när jag gör det. Med andra ord kan jag omöjligt sträcka detta plagg då jag faktiskt inte är av det manliga könet. Så dessa plagg kan endast sträckas av en karl...så länge han har stånd...

Den brandsläckaren vet jag inte riktigt om det går att lita på...

Ja, och sedan är det ju dessa brandsläckare som man kan bli lite misstänksam mot. Ni ser ju att skylten redan varnar för att brandsläckaren är skum, speciellt om man använder den mot brand i trä, papper, vätskor... Kolla om ni hittar en bättre och säkrare...


Kommentarer
Postat av: Isabella

hahaha, klockrent!

2009-10-14 @ 00:05:27
URL: http://isabellapettersson.blogg.se/
Postat av: mamma

om du visste vad irriterad jag är på detta

2009-10-14 @ 10:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback