Om jag vann 140 miljoner

Jag har funderat på vad jag skulle göra om jag vann 140 miljoner kronor. (Jo, jag vet...man måste ju spela för att ha chansen att vinna.) Men tänk dig 140 miljoner. Vilken enorm summa att ha på banken. Vad skulle jag göra? Skulle jag ändra på mitt levnadssätt? Nej, förmodligen inte. Däremot har jag ju möjlighet att unna mig sånt som jag idag inte har. Vad det nu egentligen är. Vad är det jag behöver idag, som jag faktiskt inte har? Egentligen ingenting.

Det jag däremot vet är att jag skulle bli skuldfri, vilket i och för sig skulle vara skönt. Mina studieskulder skulle försvinna i ett nafs och det skulle ju vara befriande. Jag skulle aldrig någonsin mer behöva tänka på om pengarna räcker till det de ska räcka. Jag kan lugnt skicka iväg alla räkningar varje månad med ett litet leende på läpparna, men skulle jag köpa mer prylar? Förmodligen inte. För mig är faktiskt inte saker det viktigaste. För mig betyder inte den senaste modellen av mobiler ett jädraste dugg. Eller tv, eller stereo, eller...ja, you name it.

Jag skulle ge min familj pengar. Jag skulle faktiskt köpa en lägenhet i Stockholm och så skulle jag unna mig resor vart i världen jag ville. Upplevelseresor. Inte ligga på stranden hela dagarna och supa på kvällen -resor, utan resor som ger mig någonting själsligt. Givetvis i varmare länder. Det är ju ett krav.

Men för övrigt. Skulle jag ändra på mitt liv? Sluta jobba och sitta hemma? Nej, absolut inte. För mig fyller jobbet en viktig funktion. Det är utvecklande och så har jag ett socialt behov, vilket jag får via jobbet. Jag skulle aldrig klara av att vara hemma hela dagarna och...och..göra vad? Blogga? Jag kanske skulle satsa på att bli professionell bloggare? Heh! Näää, det skulle jag tröttna på ganska så fort.

Nä, jag kan konstatera att jag förmodligen inte skulle ändra på så mycket, men livet skulle bli betydligt enklare med 140 miljoner på banken. Eller kanske inte. För när det kommer till kritan så är pengar inte allt, det är mycket, men inte allt. Vad gör jag med en mobil jag betalat tusenlappar för,som kan kissa på kommando, om jag inte är tillfreds med mig själv? Eller om jag inte får vara frisk?

Om jag skulle tacka nej till dessa pengar? Absolut inte. Dum är jag ju trots allt inte. Och det skulle ju vara jävligt skönt att få ösa pengar på dem jag älskar och uppskattar mest. Min familj.

Kanske blivande miljonär...om jag spelade. ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag spelar ju, jag spelar Keno ganska regelbundet, men inte ser jag några miljoner någonstans. Men det är klart, om man inte spelar kan man inte hoppas heller...

2009-10-29 @ 12:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0