Kort om dagen

Idag har jag jobbat. Inte praktiserat. Jobbat. Det är så skönt att få tjäna lite pengar och framför allt längtar jag till den dagen jag får börja jobba på heltid.

På kvällen hade jag lite finsk grammatik. Lätt med grammatiken? Jodå, när jag väl börjar få kläm på den.

Nu ska jag skriva ihop lite basicfrågor till eleverna om Första världskriget. Jag ska också knåpa ihop lite reflektionsfrågor till de unga, goa individerna. Fick jag styra och ställa skulle det finnas diskussionslektioner inplanerade i undervisningen. Jag är övertygad om att det är det bästa sättet att förankra de kunskaper man inhämtar från böcker, filmer osv. Sätta ord på det du vet och lyssna till vad andra vet.

Just nu sitter jag bara och lyssnar till mina tjejer som blivit fotbollsfantaster. De skriker och gormar i vardagsrummet. Rop som:

"Yeah, you bitches!!" när Sverige gjorde mål.

"Ja!Ja!Ja! Jaaaa!! 3-0!!!! Hahahahaha!" när då Sverige gjorde ännu ett mål. Skrattet lät lite hånfullt...

"Kom igen då!!!!" med skrämmande basig röst.

Eller är det de snygga fotbollsspelarna de fluktar in?

Nåväl. Nu ska jag skriva ihop lite uppgifter.

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0