En kort resumé av dagen

Det blir en kortis om dagen igen. Är ju lite trött i hjärnlådan.

Vad har jag gjort? Jobbat, sprungit som en huvudlös höna och försökt fixa och dona med eleverna. Jag har setat på en jätteintressant föreläsning, hållen av Janina Orlov, om finsk barn- och ungdomslitteratur, för att sedan ha finska igen. Dock var det inte grammatik denna gång, utan tala- och skrivkurs på finska. Lätt? Ja, när jag kommer in i det finska språket.

Jag hade bestämt mig, efter den finska deckarkursen jag läste för 2 år sedan, att jag skulle läsa fler böcker på finska. Hur har det gått? Dåligt. När ska jag har tid? Det här är en av anledningarna varför jag tycker att det kommer att blir skönt att slippa studera. Jag kommer att få mer tid till min underbara bokvärld. Jag älskar ju att läsa böcker av alla dess slag. Det är både harmoniserande, lugnande och utvecklande. Och så kan man ju få lite kunskaper på köpet. Jag tycker ju om att skriva, så det plussar på att jag tycker om att läsa.

Nu är det inte lika mycket gapande här hemma (tänkte på gårdagens fotbollsmatch och tjejerna). Tjejerna är hemma hos Dick, Helena och Ester. Och vad jag förstår så är även Tyra hemma hos dem. Hela härligt söta tjejgänget är där.

Nä, nu ska jag ta tillfället i akt och plugga lite.

Väl mött!


Skola-logga



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0