Ödmjukheten lyser med sin frånvaro

Sagt av Anna Anka:
— Jag fick mycket stryk som barn och har inte lidit av det. En dask i rompan är nog bara bra för ett barn. Men jag tycker inte att man ska slå folk i ansiktet. Det är förnedrande och dessutom kan man få skador.

Kommentarer egentligen överflödiga, men en liten sak bara. Hon fick mycket stryk som barn och enligt henne har det inte gett henne några men...hmm, hon kanske skulle behöva gå till en terapeut? För nog fasen har det satt sina spår i henne. Hon verkar vara en kall, cynisk och kärlekslös människa. Jag säger bara stackars hennes barn.

Jo, jag förstår att hon säger saker för att provocera och för att få den publicitet hon i dagsläget får, men jag tycker att hon kan använda sin sk kändisstatus till något vettigare. Hur fan kan det vara ok att gå ut och säga att barnaga är helt i sin ordning?

Jo, och angående hennes kommentar om dödsstraff, att det skulle vara helt ok. USA har dödsstraff. Många oskyldiga och skyldiga har fått en dödlig injektion, fått sätta sig på elektriska stolen osv, men har brottsligheten minskat? Nope. Inte ens hjälper regeln med max tre brott innan du får sitta inne på livstid till att avskräcka människor från att begå brott.

Kanske dags att ställa sig frågan vilka det är som begår brott och varför och utgå från det till att förändra det amerikanska samhället och systemet. Det finns ingen som helst social trygghet om du inte har en massa pengar.

Världens största demokrati är inte mycket till demokrati när man väl börjar skrapa på den fina fasaden...

Och jag tror att lilla Anka är en rädd liten flicka i en storstad, som måste hitta sin plats på något sätt och hon har funnit en, dock är det beklagligt att hon hittar sin plats och gör sig till någon genom hjärtlöshet.

Det är Strindberg och jag som säger:"Det är synd om människan"

Väl mött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0