Att ha ovanför diskbänken på jobbet?

Undrar hur många jag hade haft ihjäl på jobbet om jag gjort som dessa människor?

Det är alltid lika intressant att följa dessa diskningsdiskussioner. Alla dricker eller äter någonting på jobbet, med det är aldrig någon som glömt diska sina grejer. Och trots detta kan det finnas en underbar hög med diverse koppar, bestick, glas, plastbunkar osv i diskhon.

Men alla har diskat upp sin del av disken...

Jag gör det enkelt för mig. Min kaffekopp har jag ståendes på mitt bord och om jag eventuellt äter i lärarrummet och inte hinner diska lägger jag, även det, på mitt skrivbord. Där ser jag, och blir påmind om, att jag måste diska tallriken, plastbunken osv. Kaffekoppen behöver inte diskas efter varje slurk kaffe. Och så är den svart, så skiten syns inte.

Hur andra gör skiter jag faktiskt i. Ibland kan jag ställa mig och diska upp det som finns i diskhon, men jag ska villigt erkänna att det är sällan. Vuxna kan lära sig att ta bort efter sig. Det är de ju faktiskt jävligt snabba på att påpeka för ungdomar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0