Adam, snart tonåring

Igår var vi och firade min brors son, Adam. Han fyllde 12 år. Soon to become a teenager. Jösses amalia.

Han är så himla god, känslig och ödmjuk. Vi pratade om tjejer och kärlek. Det som glädjer mig att han har så sund inställning. Och så är han respektfull. Inga machofasoner där inte.

Vad jag förstod så är han omtyckt bland tjejerna, vilket givetvis har att göra med hans sätt (och givetvis har han utseendet som en bonus ;) ). Han är genuint ärlig och snäll.

Å andra sidan så har han en bra mamma och pappa, vilka aldrig skulle acceptera ett stöddigt beteende. Skulle han visa såna tendenser, skulle de arbetas bort på en gång. Det är betryggande, då man alltför oftast accepterar fler klavertramp och ett mer respektlöst beteende av killar än tjejer med motiveringen att: "Jaja, såna är pojkar...". Så fel, så fel.

Nåväl, jag har en underbar brorson. Han och Isabella ska på bio nästa helg. Trevligt och mysigt.

Väl mött!

Höst
www.vykort.com/categories.php?cat_id=1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0