Jaja, så är det...

Läste i...kommer inte ihåg om det var Aftonbladet eller Expressen, men i alla fall. Jag läste om det där paret som visades i Ullared -programmet, där mannen satte upp tältet och skulle zippa sprit och kvinnan, tillsammans med barnen skulle spenderar hutlösa summor på att handla. Nu satt de och beklagade sig över att 5:an visar så skev bild av dem. Gubben som super och gör då inget annat under dessa två veckor de skulle spendera i Ullared och kvinnan spenderade allt de ägde och hade (nåja, inte riktigt). Ursäkta, men vad hade förväntat sig? Glamour -tv?

Jag såg lite av det där skitprogrammet. Ännu ett meningslöst program om...vad? När folk handlar massor? Totalt jävla ointressant, men jag förstår att det säkert går hem i stugorna. Tydligen har inte svenska folket något vettigare för sig än att frottera sig med totalt intelligensbefriade, intetsägande program om människor på shoppingsemester.

Och dessa program tar över vår tv mer och mer. Vi ser ensamma mammor som får kåtslag på killar som nästan är lika gamla som deras egna söner. (Nåja, åldern har ingen betydelse) Vi ser tjejer/killar som försöker finna lyckan hos några av våra ensamma bönder. Vi ser morsor som ska bestämma vilka deras söner ska dejta. Helst ska tjejerna vara kring 25-27, ha en egen karriär, vara bullbakande förebilder och oskulder till råga på allt (trots att de kanske haft ett långvarigt förhållande). Lycka till! Mammorna får väl modellera ihop en docka som de garanterat vet är orörd och absolut inte säger emot om någonting.

Nu väntar vi med spänning på Paradise Hotel, där tjejer och killar ska intrigera, knulla och leva loppan i ett antal veckor.

Vi har även alla dessa gör-om-mitt-liv-och-hem-program, vilka i och för sig kan vara intressant (nu riktar jag mitt intresse mot inredningen), men de är ju på varje kanal. Alla ska göra om hela tiden och ingen av dessa inredningsstylister har egentligen en egen stil. Förutom Tomas och...vad heter hans partner. Nåja ni vet vilka jag menar. De vågar åtminstone gå utanför ramarna emellanåt. Men för övrigt så är alla sååå inne på inredning hela tiden och överallt. Det är modernt att vara det idag.

Ja, vi har ju Top model för 150:e säsongen i rad. Puta med läpparna, lite lagom och titta med ögonen. Ansträngande. Jupp. Det jag kan tänka mig är jobbigt är det faktum att de använder sina kroppar som verktyg. Och tänk er att ständigt vara under lupp. Duger? Duger inte? Det gäller att ha distans till sig själv och sitt arbetsredskap, vilket inte alla har och det i sin tur leder till dessa monstruösa modeller som bantat ner sig till ingenting.

Inte kan vi ta hand om våra barn heller. Därför producerad det ett program för alla föräldrar, som inte vet hur man lär sitt/sina barn vett och etikett. Nanny.

Vilket kulturutbud vår tv har att erbjuda oss. Jag imponeras och bugar för alla dessa (+flera till) program som fyller mitt liv med mening och glädje. Jag inser att jag levt ett torftigt liv och nu har jag uppnått nirvana. Fulländelsen är total och jag bara undrar hur jag kunnat klara mig utan dessa kulturberikande programmen innan...

Halleluja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0