Dagens föreläsning

Dagens föreläsning gick bra. Föreläsaren kunde fånga oss åhörare och så sa han faktiskt några väl valda ord. Han kritiserade bristen på den pedagogiska kompetensen hos lärare på lärarutbildningen. Det han sa var klockren sanning och ingenting annat. Han sa det jag, och några av mina kurskamrater, sagt under hela utbildningen. Lärarna på lärarutbildningen har alldeles för lite pedagogik i botten för att egentligen veta vad fan de pratar om. De ska lära oss blivande pedagoger om undervisning osv, men själva har de absolut inte genomgått någon form av pedagogisk utbildning. Nu säger jag inte att precis varenda lärare är malplacerae på just den här utbildningen, men, tyvärr, majoriteten. Jag säger inte heller att de inte är kunniga i sina ämnen, vilket de absolut är, men då vi går en utbildning där didaktiken är central, anser jag att bristerna blir tydliga.

Jaja, det var jävligt skönt att få, det jag redan visste, bekräftad.

Dagens föreläsning var den sista för denna gång och för den här utbildningen. Nu ska jag koncentrera mig på att skriva min c-uppsats och examinationsuppgift. Två stora uppsatser de lagt så här på slutet. Sure, jag hade kunnat skriva på någon av dessa två tidigare...eller inte. Jag har haft vfu och de dagarna ska jag bara medddela er att jag varit slut, finito, over´out ur systemet. Ingen rast, ingen ro var det under mina 4 veckor och så hade jag finskan, vilket jag fortfarande har, men inget som jag stressar mig över.

Det fixar sig. Det gäller bara att strukturera upp tillvaron, vilket inte alltid är det lättaste. I alla fall för mig. Jag är nog strukturerad i mitt ostrukturerade tillvaro. That´s me in a nutshell...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0