Blind lydnad

Jag läste en bok härom dagen. (Måste få läsa annat än bara kurslitteratur, annars går jag ihjäl...) Nåväl, den boken heter Blind lydnad och är skriven av Will Lavender.

Boken handlar om ett par studenter som får till uppgift att ta reda på vad som hänt Polly, en ung tjej som försvunnit efter en fest och som kommer att dö om de inte hittar henne i tid. Denna uppgift ges till studenterna av en filosofilärare, vars uppenbarliga uppgift är att få eleverna ifrågasätta vad som är verkligt och inte verkligt. Finns Polly i verkligheten, eller är hon och hennes liv uppdiktat av läraren? Är studenterna beredda att gå hur långt som helst i sitt sökande efter Polly? Och hur kommer det sig att fallet Polly har så mycket gemensamt med ett verkligt fall och på vilket sätt är läraren involverad i det verkliga fallet?

Frågorna är många och boken är spännande. Jag hade verkligen svårt att lägga ifrån mig den. Jag förlorade mig i boken och den slut jag hade förväntat mig visade sig vara helt fel. Det blev ett oväntat slut.

Rekommenderas starkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0