Vuxenhet

I söndags, för drygt en vecka sedan, var jag tillsammans med min äldsta dotter och två av mina elever på Raw och lyssnade på bland annat Quire Boys. Bra rock. Det var synd att det var söndag, men funkar bra ändå. Det var dock lite segt i måndags. Hela dagen på Mdh. Och egentligen hade jag inte ens behövt gå dit. Det var inget nytt under den himlen. Men, men det var åtminstone roligt och träffa baskompisarna.

Jaha, så länge man lever, lär man. Det är ju konstigt att man fortfarande som vuxen inte förvånas över någonting längre..egentligen..men nog höjer man lite försiktigt på ögonbrynen trots det.

Hur  kommer det sig att vuxna människor som separerat väljer att använda sitt barn som ett bollträ? Hur kommer det sig att man inte kan vara nöjd och tillfreds med det man själv har. Har det att göra med det faktum att det finns känslor kvar efter en separation, eller är det så att man helt enkelt är en bitterfitta, som inte kan unna den andre att ha det bra? Ingen aning. Har inte känt dessa känslor. Däremot har jag sett på nära håll hur andra separerade par har det. Den där illviljan som kommer fram är inte att leka med, då den gör att man absolut inte förskonar barnet/barnen från sina egna känslor gentemot exet. Frågan är ju bara vart samvetet tar vägen, när man utan skrupler kan utnyttja sitt eget barn i syfte att försöka platta till den andre, dvs exet. Fan,  vart tar mognaden vägen? Att vara fyllda, typ vuxen, innebär inte att man för den skulle är vuxen. Vuxenheten sitter i mognaden, i de handlingar man utför, gör osv, att våga ta ansvar för det man gör och faktiskt även stå för det man säger och gör, oavsett om det är bra eller dåligt. Där kommer mognadsgraden in.

Nu menar inte jag att en vuxen människa bör sitta och se lagom allvarlig ut, för att överhuvudtaget samla vuxenpoäng. Som vuxen måste man ha barnasinnet kvar. Våga ha roligt och släppa loss. Jag menar att man i tonåren använde sig av pajkastning, skitsnack och värdelösa ursäkter för att hävda sig. Det ska man väl ändå inte behöva göra som vuxen?

Nä, jag ger inte mycket för dessa sk vuxna. Noll poäng till dessa idioter!

Väl mött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0