Lördag

Först packa och göra sig fördig för Polen. När jag är färdig ringer telefon och jag ställs inför ett tufft beslut, vilket gör att jag stannar hemma och ska åka till Finland i stället. Det var en otroligt jobbig förmiddag. Dagen blev trevlig i slutändan. Tjejerna hade planerat att gå på stan med D & H, ,för att bla titta på The Poodles. Jag blev både inbjuden och jag bjöd in mig själv till det sällskapet. Det var roligt. Mina tankar hamnade på annat och jag fick skratta mycket.

Först kikade vi på bandet, sedan till Feanix (stavar de så?)och äta, för att hamna på Bishop. Och slutligen mötte vi upp syrran och company och åkte till D´s & H´s baksida. (Trots några regnstänk blev det ju fint väder i slutändan.) Det var trevligt . Jag har nämligen inga problem att umgås med mina barns far och hans sambo. (Observera ordvalet-mina barns far, inte mitt ex). Vi hade ett liv tillsammans och valde att gå skiljda vägar. Så, ska vi vara osams och bittra efter det? NÄ, finns ingen anledning. Även om kärleken tog slut så behöver faktiskt inte vår vänskap ta slut.

Har man gjort slut, så har man gjort slut, men då man har barn måste man kunna samarbeta.  Ibland kan det vara så enkelt, vilket inte alla alltid förstår. Tyvärr. Och så måste jag säga att man är sin egen lyckas smed. Vill jag vara lycklig så måste jag se till att vara det, på mitt håll. Jag kan inte skapa mig ett lyckotillstånd genom att göra livet till ett helvete för andra, eller kan jag? Frågan är då vad för typ av person jag själv är och det finns säkert en diagnos man kan göra på ett sådant beteende också. ;)

H ser inte mig som någon konkurrent, vilket jag absolut inte är och har inte varit sedan D och jag separerade. Det är en otroligt smart och förnuftig kvinna. Det är inte för inte tjejerna älskar henne och D säger, då jag talar om för honom att förändrats till det bättre (mer öppnare och ödmjukare), att, citat :" Men jag är ju lycklig nu!"  Tänk, enkelt kan det vara...äkta kärlek, medför lycka, vilket gör att vi öppnar oss och kan se världen med andra ögon.


Kärleken är full av inspiration, liv och lust.
Den har inga stickord. Dess tal är ljuvligt.
Kärleken förjagar bitterhet.
~Emil Gustavsson~

När man älskar och blir älskad, hur underbart är inte det? Jag älskar och jag blir älskad och jag inser att jag är en priviligierad kvinna. Tack!

Kramar!



Kommentarer
Postat av: Isabella

Hur tungt det än är med det här med mummi, så har vi varandra. Vi är en familj, vi, pappa och Helena,släkten.. Alla vi ser jag som en familj, min familj och över det kan jag inte vara lyckligare.

Att vi kan kalla oss bra och lyckliga människor även om det finns vissa människor som gör allt i deras tomma liv, för att förstöra det och våra liv.

Vi är enade, och jag älskar er alla med hela mitt hjärta!

2009-05-25 @ 15:28:55
URL: http://isabellapettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, och låt de rinna av som vatten på en gås. Inget att lägga ner varken tid eller energi på. You know what I mean, pikku tyttö..;) Puss

2009-05-26 @ 10:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0