Förstår inte...

Kan någon vänlig själ förklara vissa modebloggares storhet? Jag fattar ingenting. I sina bloggar skriver de hej vilt om sina erövringar från olika affärer och menar då att de är sååå "inte som alla andra", vilket de i själva verket är. Precis som alla andra. Ingen av de modebloggare jag sett har en egen stil. De kör alla med samma stil, samma klädesplagg visas upp, dock kanske av olika märken, men trots allt the same.

Fasen, jag har ett par haremsbyxor som jag köpt sedan många år tillbaka. Jag  har även trasiga jeans som jag använt i ett antal år (ett par av mina favoriter). Jag har randiga leggings, jag har... herrejösses, det alla "modemedvetna" människor skriker efter har jag haft i min garderod läääänge. Inget jag har införskaffat nyligen, nej, det var ett bra tag sedan. DÅ hade jag min egen stil. IDAG ser alla mig som en modeslav. Intressant., då jag verkligen inte är det. Då tittade samma människor som idag tycker dessa plagg är såååå häftiga, att jag förmodligen inte hade någon stil. NU har jag det. Ännu mer intressant.

Jaja, lite reflektioner över modevärlden, som inte egentligen är nyskapande, men lever på människors behov av status och jakt på att få vara sig själv men i stora klasar. För vad är jag utan min grupp? De som skriker högst över att de har en egen stil, har sällan det, utan väljer att gå samma stig som alla andra.

Det är helt ok att få klä sig precis som man själv vill, men denna desperata falskhet över att vara först i modevärlden med någonting som redan funnits i flera år, är en aning patetiskt. Och som sagt, the same shit, but different persons. Fantastiskt! Är inte människor intresserade av vettigare saker? "jag vill vara först, men jag följer andras fotspår och säger att jag är först..."

Hur jag klär mig? Jag köper kläder jag tycker att jag passar i och passar min personlighet. Om det är modeplagg? Ja, självklart är vissa av dem det. (Försök att inte köpa något som inte är mode.) Nu har jag iofs inte sagt att man inte får klä sig modemedvetet. Det jag reagerar över är dessa modebloggare som blir som en stor grå massa tillsammans. Ingen av dem sticker ut och ändå tycker de att de är såå orginella.  Så angående min klädsel. Jovisst, klär jag mig, i mina egna kläder och när jag, som sagt var, redan för flera år sen köpt ett par haremsbyxor, så kanske det säger lite om mig. Jag tar på mig det jag trivs och tycker att jag passar i, oavsett modestämpel. Om jag för den skull är orginell? Ja, självklart, men det har ingenting med kläderna att göra. ;)

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0