Då var det dags...

Jaha, idag bär det av till Polen. Har packat, vilket inte alltid är det lättaste, men har väl fått med det viktigaste..passet och biljetten...tror jag. Det vet jag ju inte förrän jag står på Arlanda och ska checka in. ;) Härliga grejer. Jag hade slarvat bort biljetten, typiskt, men det fixade sig. Det var väl ingen som förvånade sig direkt över det faktum att jag inte hade riktigt koll på den. Haha!

Nåväl, nu ska jag i alla fall dit och pröva mina engelska kunskaper. Kommer nog att vara otroligt trött i huvudet på kvällarna. då räcker det väl med ett glas vin och jag sitter med gamnacke. Nä, det är väl ingen risk. Jag åker med ett energipiller, som kommer att se till att inga gamnackar träder fram. Heh! Av erfarenhet vet jag att det andra språket blir mer flytande efter lite alkoholintag. Det finns tom forskare som skriver det i sin litteratur. Obs! Studentlitteratur. Vet inte hur smart det är att skriva det. Vi ska uppmana alla flersrpåkiga att inte lite alkoholhaltiga drycker för att det ska bli ett bra flyt i andra språket? Nja, kanske inte så seriöst. Vet inte... ;) Nä, det är en seriös resa med serösa deltagare...

Jaja, nästa gång skriver jag från Poland, and maybe I will write in english, who knows.

Väl mött!


Kommentarer
Postat av: evelina

nu blev det ju inte riktigt så, men det finns viktigare saker <3<3<3

2009-05-23 @ 22:58:08
Postat av: sofia

Tanjiiiiii... den polska minibaren är upprättad. jag lade vodkan i handfatet och spolade kallt vatten över den då det inte fanns någon minibar.





Jag har bjudit Trevor på en riktig rackarbajsare och vi skålade för dig. Hoppas allt är bra med dig, och hör av dig om du vill prata ur om något, kände att jag inte hade tiden att prata med dig då du ringde... men skicka ett mail och håll kontakten min vän! Vänskap och familj behövs nu mer än någonsin. Du har två underbara döttrar som skänker dig glädje. Glädjs åt varje sekund som livet erbjuder. Ibland behöver människan en nedförsbacke för att åter igen ta sig upp på toppen av berget igen, kom ihåg det!

2009-05-24 @ 18:04:03
URL: http://sofiarundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0