Vad trött jag blir!

Plocka, plocka, plocka! Jag plockar och plockar med mina kläder, men det händer ingenting. Varför i ...hela fridens namn...ska man köpa så mycket kläder, när man knappt hinner använda hälften? Och jag som aldrig tycker att jag har några kläder att ta på mig. Jag inser hur jävla dumt det låter när man fyller tre skapliga garderober på bredden. (Jaja, tro nu för sjutton inte att jag ska börja fota dem och sätta ut bilderna på bloggen...nää, inget som intresserar varken mig eller någon annan).

Ja, det är väl också ett fenomen. Att visa upp sina kläder/inköp på bloggen. Varför då? Kläderna kommer ju ändå att betraktas av folk ute (om de nu hinner användas). Vad fyller det för syfte att visa och tala om allt man köpt och inte köpt? Status? Få bekräftelse - för vad? Att kläderna duger? Tja, förhoppnigsvis köper man kläder som kan själv faktiskt gillar. Annars är det väl korkat? Eller har man förhoppningar om att vara först med köpet, som förmodligen redan hälften av Sveriges befolkning har i sin garderob?

Jag kan förstå om man hittat något extra ordinary, och bara skriker wuawuawiwuaa(!) för att det är sååå snyggt och speciellt, att man vill visa upp det. Men vardagsmat? Falukorv och potatismos? Det vet man väl hur det ser ut. Inget nytt under denna himmel.

Min styvfar var en mycket klok man emellanåt.;) När man beundrade hans kläder och talade om hur stilig han var, så svarade han: "Ja, jag är stilig. Inte kläderna. Det är inte kläderna som gör mannen, utan mannen som gör kläderna." Så sant. Det är ju trots allt så att skönheten kommer med den självkänsla och självförtroende du har. Vågar du vara vacker och tro på dig själv så är du oftast det. Och då kan du basicly bära kläder från en lumpbod...

Bara en liten reflektion...nu ska jag fortsätta svära över mina egna klädhögar. (Först kanske springa iväg och köpa cig. Det är ju lite nervprövande aktiviteter det här.)

Vem vet, jag kanske överraskar med något extra ordinary...;)

Puss och kram! Och tänk på att ni är snygga, även utan kläder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0