Student 2

Jaha-ja. Nu har Isabella tagit studenten. Det var en bra och lyckad dag, även om vädergudarna var lite kinkiga. Det var dock uppehåll när studenterna skulle göra det obligatoriska utspringet från skolan. Men vad mycket folk det var! Inte trodde jag att det bodde såå många i Eskilstuna.;)

Efteråt gick studenterna och nära och kära i en liten parad och därefter var det dags för flaket. Det hade varit kanonkul och Isabella och Milla hade nog åkt flak än idag om de hade fått...haha! När Helena hämtade Isabella från Djurgår´n var tösa lite lagom god under fötterna. Haha! Men ack så glad! Hon hann umgås med oss gäster innan det var dags för studentfesten på kvällen. Milla, Therese och Isabella satt här hemma innan och umgicks med varandra och oss andra som var här.

Det hade varit roligt som sjutton på festen och det kunde man ju se på hennes svullna fötter. Ojoj. De hade fått lida av högklackade skor en hel dag och kväll. Mycket promenader och dans. Isabella var nöjd och glad över dagen och nöjd blir man ju själv över det.

Ja, jag måste också säga att det var en genomtrevlig och rolig kväll. Med roliga och galna människor kan det inte blir så mycket annat. Hualigen!

Lycka till min stora tjej! Även om inte framtiden känns så ljus med den arbetslöshet som råder, så vet jag att du inte kommer att lida brist på möjligheter. Du har alla kvaliteter som krävs för att skapa dig det liv du själv önskar. Fortsätt vara den raka, ärliga och ödmjuka människa du är. Böj aldrig ryggen för falskhet och oärlighet. Gå aldrig i pakt med djävulen för att få det du vill, det finns alltid andra rena vägar att välja. Du ska alltid kunna se dig själv i spegeln och vara stolt och nöjd över dig själv för de beslut du tagit och gärningar du gjort. Självklart gör vi alla misstag och tar fel beslut, men styrkan sitter i att erkänna sina misstag och lära sig av dem. Lycka till, min älskade dotter. Du är redan en fantastisk människa och du är bara 18 (snart 19)år. Du är i början av ditt liv. Jag se framemot härifrån och framtiden. Jag är en stolt mor som får vandra bredvid dig på din väg in i framtiden. Tack!

"Qui quairit invenit"

Pussar!


Kommentarer
Postat av: Isabella

Tack mamma, älskar dig!

2009-06-09 @ 18:30:14
URL: http://isabellapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0