Mobilkastning?

Hahaha! Jag har hört att man sedan år 2000 anordnar världsmästerskap i mobilkastning...i Finland i staden Nyslott (Savonlinna). Var annars? Finland såklart. Stövlarna har förmodligen tagit slut,eller kommit bort efter att de kastats iväg. Har de inte kastat kärringar också? Eller det kanske var att de skulle springa runt med kärringen på ryggen eller axlarna? Jaja, inte skulle det förvåna mig om de hade världsmästerksap i kärringkastning. Kärringarna fick nog och stack, så nu återstår den käraste(?) ägodelen: MOBILEN!

Jag vet inte om det här är sant, men jag skulle förmodligen inte höja ögonbrynen av förvåning om det är sant. När det kommer till finnarnas uppfinningsrikedom i vad som kan, och ska, kastas långt finns det nog inga gränser. Får man stilpoäng i hur man kastar? Undrar bara...

Finnarna har för mycket fritid...Vad kommer härnäst?

Mobile Phone Throwing World Championship, here I come!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0