Midsommarhelgen

Jaha, då är årets längsta natt över, eller årets ljusaste. Nu går det åt andra hållet, men först ska vi väl njuta av sommaren, som ser ut att ha kommit till Svearike. Ganska skönt, skulle jag kunna uttrycka det lite försiktigt så där. Och om jag vill använda hårdare uttryck så säger jag rent ut sagt, jävligt skönt!

Midsommar, midsommar, midsommar. Jo, den kom och den var plötsligt förbi. Fort går det i hockey. Nåväl, den dagen njöt jag av goda vänners och familjens sällskap. Mat och dryck, som sig bör. Hmm, det var mysigt och trevligt. Däremot var det väl kanske inte så trevligt dagen efter. Det var något åkerspöke som hamrade febrilt i mitt huvud och jag tror jag lovade mig själv att aldrig mer smaka på alkoholhaltiga drycker. Jag minns inte riktigt om jag gjorde det, för nu är det ju faktiskt redan tisdag och minnet räcker ju inte hur långt som helst...

För övrigt flöt helgen i lugnets tecken. Fick en inbjudan att åka till Stockholm och lyssna på en kompis,vars band spelade på klubb Engelen i Gamla Stan. Det hade varit mycket roligt, men inbjudan kom alldeles för sent. Jävligt sorgligt. Jag har aldrig sett dem live. Musiken är punk/rock och texterna är tänkvärt finurliga, vilket personifierar sångaren/låtskrivaren Peter väldigt mycket. En underbart knasig människa som kan leverera många skratt.

Så är det med livet.

Sol! Ut och njut!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0