Ilomantsi

Ilomantsi, min födelseort. Även om jag bara hann bo här i ca 11 månader, har detta samhälle kommit att betyda oerhört mycket för mig. Det är här jag tillbringat mina barn- och ungdomssomrar. Det är hit jag tagit mina barn. Det är här min mormor (mummi) bor.  

Den här byggnaden var, då jag föddes, BB.


Jag är döpt och konfirmerad i den ortodoxa kyrkan som står så vackert omgiven av grönska. Tornen och kupolerna letar sig stolt över trädtopparna och glänser i solljusets glans. Den som besökt en ortodox kyrka vet hur otroligt vackert smyckat det är i en sån kyrka, precis som den här kyrkan är. Tyvärr hade inte kyrkan öppet när vi var och fotograferade den (klockan var ca 22.00), men jag rekommenderar ett besök i en ortodox kyrka när tillfälle ges.


Solen skiner med all sin prakt. Bilden är tagen från Vintornet och visar lite av den skogsbeprydda natur som omger Ilomantsi.


Solnedgång. Klockan är ca 22.30 när denna bild togs.


Bilder når en helt annan dimension då de tas med känslor involverade. Alla har vi våra smultronställen dit vi gärna återvänder flera gånger, då de ger oss en inre harmoni och välbefinnande i livet.

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0