Hellre mat än sex...

Enligt en färsk undersökning väljer männen mat före sex. Jodå, sörru. Men jag ska nog meddela att det är en undersökning gjort i Australien, där 10 000 män hade fått svara på frågan vad det är som ger dem mest njutning.

Rangordning:
1. God mat
2. Att nå eget personligt mål
3. Slappa i soffan

Utanför prispallen kommer fysisk upphetsning och sex. (!)

Har vi blivit så egocentriska och insnöade i oss själva att den fysiska beröringen inte längre är viktig? Sorry, jag sa vi och glömde bort det faktum att det var männens lilla frågestund det handlade om. Hur hade kvinnorna svarat? Hur mycket tid har de flesta kvinnor att slappa i soffan? (Jag brukar ta mig den friheten. Förbaskat skönt ska jag meddela er.)

Fysisk upphetsning behöver inte handla om pure sex, utan även om kramar och pussar/kyssar. Dessa "småsaker" kan få igång en sjuhelsikes kemisk reaktion i kroppen, och knoppen, och behöver givetvis inte leda till någonting annat än just kramar och pussar/kyssar. Ibland kan ju faktisk dessa saker ge mer själsligt. Jösses, det är ju helt underbart att ligga i famnen på den man älskar. Nåväl..

Nämnde jag att det var i Australien undersökningen gjordes? Jo. Undrar om det skulle bli samma resultat om man gjorde den i Sverige och under vinterhalvåret? ;)

Nog för att mat är gott. Hualigen! Ahaa! Det kanske är de menar...riktigt god mat=en smärre orgasm? Smarta killar, de slår två flugor i en smäll.. Tänkte inte på det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0