Helgen slut

Jaha, då var även denna helg till ända. Det är inte klokt vad tiden går fort. Vad sjutton har man gjort? Varit bla till Kloten (camping mellan Skinnskatteberg och Kopparberg) och Hedlandet (för att grilla). Till Kloten åkte vi för att våldgästa syrran och hennes man, som åkt dit för att ha en skön, lugn helg tillsammans i fiskandets tecken. Fiska..det var vad de sa i alla fall att de gjorde...;) Idag när vi var till Hedlandet åkte fiskegrejorna fram, där också.

Vad är det med fiskeriet? Vad är det som är så intressant, skönt, uppfriskande, spännande mm med just fiske? Är det jag som inte förstått tjusningen i att vänta på att en fisk eventuellt nappar på betet? Kanske.

Jag har fiskat...hmm, vad jag minns, en gång och då trodde jag att jag skulle somna av tristess. Å andra sidan var jag väldigt ung då och förmodligen hade inte mitt tålamod och fiskeådran vaknat till liv än. Hur skulle det vara att göra det idag? Jag kanske skulle tycka att det var intressant och medryckande att sitta i en båt, alldeles tyst och vänta...vänta...vänta...på att en fisk eventuellt vill ha min mask att smaska på? Tjaa, jag vet inte. Måste prova innan jag ratar fisket helt. Nästa helg ska syrran och company iväg med husbilen igen, så jag får väl följa med och pröva fiskelyckan och se om det är något för mig. Om inte annat så kan jag ha med mig en bok att läsa i båten.

Jag måste erkänna att jag är lite trött. Att vara ute hela dagarna suger musten ur en, men ack så skönt det är. Nu blir det en avsvalkande dusch och sen läsa bok i sängen.

Håll i hatten och god natt!


Kommentarer
Postat av: Sussi

i början när jag och min sambo blev tillsammans kunde vi vara ute och fiska 8-10 timmar i sträck!! Dessutom fick man inte alltid fisk!! Jag får väl lov att erkänna att jag njöt av solen och lugnet. Fiskandet i sig kunde jag vara utan hihi



Tack för orden om min blogg och vad kul att du tycket det finns lite kul där.. Jag har suttit och läst lite vad du har skrivit också och du verkar också ha en underbart rolig humor :-)



Ha en fin kväll

2009-06-29 @ 21:12:13
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0