Rosa Liksom

Pseudonym för Anni Ylävaara. En finsk konstnär och författare.

Jag började läsa hennes böcker för några år sedan, då jag läste en kurs på Mdh om nordisk litteratur. Till en början, måste jag erkänna, hade jag lite funderingar över vem det var som lyckades skriva stundtals så nakna och utlämnande böcker om människors, inte alltid, så vackra, behagfulla och trygga vardag. Men jag kom att gilla det jag läste. Kanske just för att det var så naket beskrivet om våra funderingar och rädslor över livet och tillvaron. Korta utdrag ur vardagen vi lever. Både ros och ris. Inget förskönande.

                                

Några av hennes litterära alster har översatts till bla svenska.    


Hennes målningar är mycket färgstarka. 

                                               

                                               http://www.rosaliksom.com/english/gallery.htm#

Jag, liksom, rekommenderar henne starkt...;)
                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0