Ett yrke att avundas?

Tydligen har det i Frankrike funnits bödlarnas dynasti. Jo, sant. Familjen Sanson utövade yrket under sex generationer (från 1600-talet och framåt). Priset de fick betala var att det inte var speciellt många som var intresserade av att umgås med dem. Jaja, kanske inte så stort pris, då de hade drömyrket(?).

När en herre vid namn Damien försökte hugga ner Ludvig XV, som bara fick en liten skråma, blev hans straff lagens strängaste: tortyr. Så vad  bödeln då gjorde var att:

1. Bränna bort händerna med svavel.

2. Med hjälp av en tång knipa hål på kroppen och fylla hålen med smält bly.

3. Slita kroppen i stycken med hjälp av hästar. När det inte funkade valde bödeln att skära av senorna så att lemmarna lättare kunde lossna från kroppen.

4. Brände kroppsdelarna på bål.

Även självaste bödeln var skakad efter dessa arbetstimmar...

"Glad i hågen vaknar Sanson på morgonen, sätter sig på sängkanten med ett förnöjt leende på läpparna och morgonens första tankar vandrar till dagens kommande arbetsuppgifter: 

- Hur ska jag på det mest vidriga och bestialiska sätt ta mig an dagens uppgifter...eller ska jag bara hugga huvet av dom?" 

Ibland har människans fantasi inga begränsningar.

Idag väljer man att göra film av de mest satanistiska fantasier och på så sätt få utlopp för sina mörka sidor. Ett gott exempel är ju filmen Saw...(1,2,3,4...100).

Nä, tacka vetja Anastasia...


Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag såg första Saw filmen sen blev det ingen mer för mig.. Klarar inte av att se sånt! Ja, det är tur att man har ett snällt yrke hihi



ha en trevlig kväll

2009-07-13 @ 21:21:00
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0