Funderingar

Jaha-ja. Då har man gjort en ny arbetsdag. Idag jobbade jag delad tur, dvs först morgontur (7-11), för att sedan återkomma till jobbet till 16.30-21.30.

Nu våldgästar jag syrran och ska sova över här. Orkade faktiskt inte cykla hem efter jobbet. Lat som man är emellanåt...;)

Här fejas det för fulla muggar. Det förbereds inför morgondagens avresa mot bl a Halmstad. Själv ska jag upp strax innan sex och dra iväg till jobbet. Äh, ärligt så känns det helt ok. Jobba måste jag, för att få lite klirr i kassan. Inte ett dugg synd om mig.

Det blir roligt för syrran och Timo på den här resan. (Kanske inte heeela tiden, heh!) Tjejerna är ruskigt underhållande. De är som de tre musketörerna. Umgås i vått och torrt. Skrattar i vått och torrt. Grälar i vått och torrt. Surar i vått och torrt. Skojar i vått och torrt. Ja, ni hajar. I vått och torrt. 

Ja, inte är det mycket lugn när dessa tre sammanstrålar (Josefin, Isabella och Evelina). Tomtar! It´s lööv in the air!

Jag ska krama Patrick hela veckan. That´s my mission. Ska faktiskt bli riktigt nice. Vi bor ju inte ihop och då får man försöka lappa ihop vardagen och vardagsbestyren så gott det går. Han bor med sina barn och jag bor med mina barn. Vi har i och för sig diskuterat ihopflytt, men då båda har barn i ungdoms-/vuxenskarven så blir det att vänta ett tag. Isabella blir ju som sagt 19 och i dagsläget bor hon hemma, men det kan ju ändras radikalt rätt som det är. Patrick har en 18-årig son hemmaboende, som har ett år kvar av gymnasieutbildningen. Då är han färdig och har han tur och får jobb, så kanske han flyttar. Så dilemmat för oss är att vi har barn som är på uttåg och om vi ska flytta ihop i dagsläget måste vi ha en lägenhet på 6-7rok. Hur länge skulle vi behöva ha en så stor lägenhet? Inte länge förmodligen och då det faktiskt inte är såå himla roligt att flytta så föredrar vi att vänta ett tag.

Å andra sidan, så är det ju faktiskt ingenting som säger att man måste flytta ihop, bara för att man är tillsammans. Funkar det att ha separata boenden och vardagen kan pusslas ihop är det ju hur bra som helst. Älskar man varandra så fixar sig det mesta, eller åtminstone ser man till att det fungerar.

Paus...

Nu kom syrrans son hem. Han har varit på fest och som en redig moster frågar man ut honom om allt... Nicke Nyfiken. Hehe! Sammanfattningsvis kan man säga att han haft det trevligt/kul. Det är huvudsaken.

Nä, nu ska jag kanske ta och stänga gluggarna för natten. Snart är det dags för en ny underbar arbetsdag.

Kramar, varma sådana!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0