Presenter

Jag har tänkt på det här med presenter, vilket är kul att få. Speciellt spontana sådana. Missförstå mig rätt. Presenter är roliga att få vilken dag som helst om året, men jag föredrar att få dem spontant, dvs då jag minst anar det. Detta hände när Isabella och Evelina hade varit iväg med syrran och co på semester. När de kommer hem säger de efter ett tag:

-Mamma, vi har en överraskning åt dig. Vi köpte något åt dig i Halmstad.

-Oj, svarar jag. Vad glad jag blir!

Och jag var genuint glad.

Båda säger åt mig att blunda, vilket jag gör. Men för att vara på den säkra sidan, att jag inte ska kika, binder Evelina en scarf framför mina ögon.

Varsågod. Här har vi presenten... En stolt mamma sitter med ett vackert manligt-könsorgandiadem på huvudet. Haha! Hmm, jag undrar då vad budskapet var med denna gåva?


Stolt mamma med sin äldsta dotter.

Isabella firades i lördags. Evelina och Josefin hade köpt en jättefin t-shirt med texten:

Riktiga tjejer
rakar musen
med motorsåg.

Hahaha! Isabella har tyvärr inte tagit någon bild på tröjan, men jag ska göra det. Jag föreslog att Therese, som jobbar som plattsättare med en massa killar/gubbar på sitt jobb, skulle ha på sig den en dag på jobbet. Jag måste övertala henne lite  mer och när hon jobbat där någon vecka till så ska hon väl kunna uppfylla min önskan. Åh, vad jag skulle vilja glida in på en arbetsplats, med en massa snubbar, med den t-shirten. Oslagbart! Jag sa också att hon skulle glida in som om ingenting. Säga godmorgon och börja jobba. Outstanding. Hon måste göra det. Måste! Haha!

Isabella fick ett par Converse av Dick och Helena. Kruxet var att när de kom med presenten och Isabella öppnade den så var det ett annat märke på skolådan. Isabella tänkte: "Oh, no! de har köpt fel!" När hon väl öppnade lådan så fanns det två bananer och en gott och blandat-påse i den. Haha! det kom fram att skorna hade blivit tvungna att beställas och hon skulle få dem denna vecka.

Patrick gav mig en jätteintressant bok när jag fyllde 40 år. Boken var tjock och handlade om fåglar, eller en fågelsort, som jag aldrig hört talas om. Någon hade bemödat sig att skriva en fet bok om någon ointressant fågel. Nåja, när jag öppnade paketet undrade jag vad fan han köpt för bok åt mig. Han vet att jag läser mycket och tycker om att läsa, men detta??

Tack, säger jag väluppfostrad som jag är. Intressant. Hmm.. Jag öppnade aldrig boken och Patrick hojtade till:

-Öppna boken!

-Varför då, tänkte jag. Trög som jag är. Jag var ju alldeles fascinerad av boken som den var redan. Inte fan behövde jag se texten också. Haha! 

Han hade ju klippt ur bokens sidor (mitten så att det blev som en ask) och lagt ner ett presentkort till en smyckesaffär.

Förutom att presenterna är roliga, så vet man ju inte riktigt vad man ska anse om familjen som ger dessa presenter..

Och fler sådana här knäppa saker finns det att berätta.

Och det är ju tanken som räknas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0