Fredag

Då var det en underbar fredag.

Jag har jobbat min sista dag för denna gång. Det har ju inte varit nådigt varmt och springa runt. Herre-min-guud! Jag lät som en vandrande vattenpöl när jag kom fram till vårdtagarna. Underbart. Nu vet jag att mina svettlökar fungerar som de ska...

Jag kommer att sakna arbetskamraterna. Vissa är så föbannat roliga att jobba med. Skön, galen och morbid humor. Vad mer kan man begära? Nu kommer jag bara att hoppa in och jobba lite då och då. Måste ju få ekonomin att gå ihop under studietiden.

Tror ni jag längtar efter att börja jobba?? Jeezuz, vad jag längtar! Jag är sååå trött på att plugga just nu, att jag inte finner ord för att beskriva min leda. Jag har ungefär lika mycket energi som en sömngångare, när det kommer till skolan, så nu gäller det att jag peppar mig inför slutspurten. Hualigen!



Den här tänkvärda bilden har man ju fått se ett antal gånger,som blivande lärare. Vi ska komma ihåg att alla elever har olika resurser och möjligheter. Inget nytt under denna himmel! Det intressanta är att lärarutbildningen anammar inte själva den filosofi de förmedlar. Jag, med många andra erfarna, många år inom läraryrket, buntas ihop med nybörjare och får göra precis samma uppgifter som de. Ingen hänsyn tas till att vi jobbat i många år som lärare. Stimulerande? Inte ett jävla dugg. Jag kan ju säga att jag skulle kunnat kapa av den här utbildningen ytterligare ett år för min del, då en del kurser är en parodi på det jag jobbat med i verkligheten. Jag har fått lära mig mycket in real life, men det är inget värt på lärarutbildningen. Suck! Så den brist på inspiration jag lider av har sina skäl.

Yeah, yeah! Så é dé me dé!

Idag följde jag med mamma och tittade på ett hus i Ärla. På bilderna, vi tittat på, var det så otroligt fint och ljust, men när vi väl kom dit var det lite av en besvikelse. Tomten var ojämn och skulle behövas planas till, vilket kräver tid och resurser. Men huset (och tomten trots ojämnheten) var ju fint ändock,  även om mamma nu kanske inte är så sugen på att köpa det längre. Tänk vad mycket pengar hon sparade...;) Nä, jakten fortsätter.


Huset fotat från tomten.


Matplatsen och hallen i bakgrunden.


Köksavdelningen.


Trappan fotad från övervåningen där det finns tre sovrum (två mindre och ett större) och ett allrum. Inte stort, men tillräckligt för att få plats med det väsentligaste.

Som sagt, det var otroligt mysigt och fint. Ljust. Köket var det som stack ut med sina svart/grå tapeter. Lite i min stil måste jag erkänna. Jag är mycket för murriga, mörka färger, även om jag kan tycka att vitt och andra ljusa färger är jättefint och fräscht. Det här huset fick mig att vilja köpa det. ;) Jag är egentligen ingen villamänniska, men jag skulle kunna tänka mig att bo här. Sött, gulligt, charmigt.

Bilderna är hämtade från http://www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx?guid=3LPJKLH9Q1BE8OGB&typ=CMVilla

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0