Bloggosfären

Jo, nog är det en intressant värld, bloggvärlden. I vissa håll finns det ingen som helst självkritik. Det snos hej vilt från andra bloggare och undertecknas med sitt eget namn. Är det så månne att man själv inte har förmågan att skriva så bra som andra, eller ärligt inte vet ett skit om någonting och då tycker man att det är ok och klippa och klistra från någon som faktiskt sagt något vettigt? Som sagt, ingen skam eller självkritik, men dock fascinerande då de som läser hurrar och tycker att det skrivna varit bra. Jag skulle ärligt bli skitförbannad om någon kopierade min text och påstod sig vara skribenten till den.

En annan sak undrar jag också. Ser inte läsarna av bloggen skillnad på text och text? Det jag har skrivit och det någon annan har skrivit?

Hur kritisk är man som läsare? Går man på vad som  helst?

Jaja, vill man göra sig viktigt och och verka smart på andras bekostnad så gör man så. Jag förstår det bara inte. Men det är ju jag. Och vad vet jag?

Sen finns ju dessa fjortisbloggare, alla ser likadana ut, som skriver...vad? Ingenting. Och många av dem kan ju inte ens skriva. Skolan misslyckas tydligen med svenskundervisningen. Blont, långt hår med sidbena. Skriver om..ja, just ingenting. Och kläder inköpta från, hmm, Gina Tricot visas, precis som att det skulle vara orginellt på någotvis. Nope. (Inget fel i GT kläder, billiga och bra) Fest, supa, hångel...ännu mer orignellt? Nope. Boooring!

Det finns även otroligt många bra bloggare. De skriver bra och har en förmåga att uttrycka sig. De skriver på ett intressant sätt, som lätt fångar en. Det kan vara bloggare som har bloggen för att skriva allt roligt och dråpligt som händer i deras liv, som får mig att skratta. Det kan vara bloggare som skriver om världshändelser. Osv. Det finns en äkthet i deras blogg, som kan fattas hos andra bloggare.

Som sagt, bloggosfären är rätt intressant, måste jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0