Bara lite rappakalja

Då har man kommit hem en kortis för att krafsa katterna bakom örat och se till att lådan är kakkaklar.

Vår äldsta katt, som hunnit bli 7 år är en riktig knäkatt. Eller, han är ju överhuvudtaget en katt som tycker om att kela och ligga nära en, eller på en. Trots det en självständig filur. Så nu har han hittat till min famn och ligger och sover så sött. Och hårar...

Den andre lille hårbollen, nu fyllda 1 år, är en matglad, gråhårig retsticka. Även han otroligt kelig. Sover gärna bredvid, så att näsan fylls med hans långa, gråa hår varje gång man drar in luft. Har  ju undrat några gånger över hur det kommer sig att jag vissa morgnar hostar upp hårbollar.

Jaja, dessa små djur. Frasse och Prins Igor heter de. Det är otroligt hur mycket dessa små figurer har kommit att betyda för både mig och barnen. Nu finns en liten önskan från yngsta tjejen att vi ska skaffa oss en katt till. Hmm, nä, jag tror nog inte det. Att ha en mindre variant av kattfarm här i vår lägenhet lockar inte speciellt mycket, ska jag väl villigt erkänna. 

Syrran och co har en honkatt. Jodå, den lilla prinsessan är familjens mittpunkt. Bortskämd som få. Svart och primadonnaaktig är hon. Timo har lärt henne att gå fot och sitta på kommando. Haha! Helt underbart! Allt är möjligt kom jag underfund med...;)

Det var lite om katterna som förgyller vår, annars hårlösa, tillvaro. 

Jag sitter och funderar på att plocka ihop mina pinaler och cykla hem till den där mannen jag faktiskt är kär i. Ja, och han är liksom kär i mig. Fantastiska grejer det där måste jag få säga. Kärlek. Smakar helt klart bra i munnen att säga ordet kärlek, då det faktiskt fylls med sköna, riktiga känslor. Och det är minst lika fantastiskt att få känna och uppleva det också. 

Jag har aldrig varit en sådan som kastar mig in i förhållanden. Jag har inte varit i behov av att fylla något tomrum. Jag har varit nöjd och belåten med mitt liv och det har jag fyllt med allehanda saker, efter mina egna önskemål och behov. Singellivet har aldrig skrämt mig och dejting hit och dit har aldrig lockat. Att man sedan har lyckan att träffa någon som man faktiskt kan och vill älska är ju bonus i livet. Inget förväntat eller efterlängtat, men plötsligt omsluter kärlekens varma aura dig och du känner att dina steg är lätta som fjädrar. Att älska någon och bli älskad tillbaka är bättre än alla hälsokurer, i världen, för din kropp och själ. 

Det var stundens funderingar som nu blivit nedskrivna.

Ha en njutningsfull kväll!

Varma kramar!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0