Bättre lite då och då, istället för aldrig...

Hmm, det går ju lite segt att skriva blogg. Det är inte det att det inte finns något att skriva om. Det handlar nog om att få lite vardagsrutin i att logga in sig här och få ner några rader, om det nu så skulle vara skit. Jaja. Nu är ledigheten slut, eller snarare den ledighet jag tagit denna vecka. Som student är man ju aldrig riktigt ledig. Det finns alltid något att skriva eller läsa, men jag har faktiskt lagt allt sånt åt sidan, vilket varit riktigt skönt. Jag får ta tag i skolan från och med imorgon.

I helgen har vi varit ute och njutit av det underbara vårvädret. I lördags var vi till Sundbyholm och grillade, i går gick jag, min dotter och Josefin till stadsparken för att sätta oss någonstans där och plugga, men inte sjutton finns det bänkar och bort att nyttja och ingen filt hade vi. Vi satte oss på en brygga och pratade och undrade över människorna som började samlas vid bron för att titta på...hmm, vad? Jo, svaret fick vi en stund senare. Det var raggarbilskaravanen som intresserade folk. I en lång led kom det raggarbilar av alla dess slag, både fina, mindre fina och rent ut sagt fula. De fula var väl de bilar som inte blir underhållna av sina ägare. Rostiga och skitiga... Mindre imponerande. 

Idag var vi till Torshälla och träffade syrran och company. Vi fikade och spelade kubb, vilket alltid är lika intressant när min äldsta dotter är med. Varför? Jo, det finns ingen annan sämre förlorare. Haha! Helt underbart. Själv tycker jag kanske att kubbarna är lite väl små...

Jaja, det har iaf varit skönt att umgås med familjen.

 Sängen...

Kommentarer
Postat av: evelina

du är så söt mamma:D

2009-04-15 @ 18:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0